čtvrtek 27. srpna 2009

Inzeráty jako investiční indikátor

Ekonomické krize už mají všichni plné zuby a vypadá to, že z nejhoršího už jsme venku. Trh začíná generovat nejrůznější investiční příležitosti. Jak zjistíme jestli už není příležitost za námi?

Pomocí inzerátů!

čtvrtek 20. srpna 2009

Memy a informace 2.

Minule jsme se dozvěděli, jakým způsobem se došlo k pojmu mem. Bylo definováno, že mem je nejmensí informační jednotka schopná své replikace. Byla představena terminologie a bylo ukázáno, že se memy šíří opakováním a napodobováním. Byl ukázán životní cyklus memů a na příkladu náboženství bylo ukázáno jakým způsobem memy pracují.

úterý 18. srpna 2009

Memy a informace 1.

Při výzkumu toho, co je informace, nezbytně narazíme na pojem memy a memologie. Tyto termíny si postupně razí cestu do obecného povědomí, malokdo však ví o co přesně jde.

čtvrtek 13. srpna 2009

Dějiny vzniku křesťanství

Zdálo by se, že natolik provařené téma, jakým jsou dějiny vzniku křesťanství, neposkytuje již žádnou možnost, že by se k němu dalo cokoli smysluplného dodat. Pokud se chceme dozvědět něco nového, je třeba se zaměřit na psychologické, sociální a ekonomické motivace jednotlivých účastníků.

čtvrtek 6. srpna 2009

Piva, vína, alkoholy, stěnolezy a sedmichlapová pití

Co je to pivo, víno a alkohol snad ví každý. Také je poměrně jednoduché si představit, co se skrývá pod názvem stěnolez. Takže jediné, co by si zasluhovalo nějaké představení je to poslední. Odpověď je poměrně jednoduchá. Sedmichlapové pití je když to jeden pije, a šest dalších ho drží, aby to s ním neseklo.